Guru

Posted: Februari 23, 2010 in Aku, Doa, Harapan, Perasaan, Perkongsian, Semasa, Susah

Selama ini semasa bergelar murid sekolah, aku hanya mengenang jasa guru bila iba Hari Guru saban tahun. Nampak kerja guru mudah sangat-sangat, iyalah, kerja cuma setengah hari. Tapi itu dulu. Sekarang aku mengalami sendiri bagaimana sukarnya menjadi seorang pendidik yang terpaksa berhadapan dengan pelbagai kerenah manusia bergelar murid. Cabarannya begitu terasa walaupun sekadar latihan praktikal selama tiga bulan yang baru aku lalui beberapa hari. Tuhan! Kau permudahkanlah segalanya buatku dan rakan-rakan seperjuanganku. Amin…

Selama ini semasa bergelar murid sekolah, aku hanya mengenang jasa guru bila iba Hari Guru saban tahun. Nampak kerja guru mudah sangat-sangat, iyalah, kerja cuma setengah hari. Maafkan aku cikgu.

Tinggalkan Jawapan

