Marah

Posted: November 10, 2010 in Aku, Bengang, Peribadi, Tekanan

Ada macam-macam cara untuk seseorang mengekspresikan perasaan marah. Menengking, memaki, menjerit, menangis, memukul dan sebut sahaja apa cara pun, itulah cara manusia marah. Terpulang kepada setiap individu samada mahu menunjukkan kemarahan atau memendamnya.

Saya juga manusia biasa yang tidak dapat lari dari rasa marah kerana saya punya perasaan. Walaupun saya sayangkan dia; dan sudah banyak kali memberi muka dengan meminggirkan rasa marah itu, tetapi kali ini saya rasa marah yang teramat sangat. Bukan dengan sikap dia tetapi sikap seseorang yang berkaitan dengan dia. Hati saya rasa begitu sakit dan saya tidak tahu bagaimana untuk menjelaskan perasaan itu.

Saya apabila marah akan secara tiba-tiba akan menjadi sangat pendiam. Saya akan buat acuh tak acuh dengan orang yang saya marah itu. Saya tidak tahu mengapa tetapi hati saya menjadi begitu tawar untuk beberapa ketika.

Itu saya apabila marah. Dan hari ini saya rasa marah, mungkin kerana terlalu banyak memendam rasa dengan sikapnya. Dan saya tahu akhirnya saya juga yang akan kalah dan mula mengatur bicara bila rasa marah itu telah pergi.

Komen-komen
  1. relax, cara betul boleh bantu release tension stress dan marah

Tinggalkan Jawapan

